Jste zde

Domů » Vent

Vent a turistika, 2. část

Lovecký tábor - Hohler Stein

Projdete opět obcí Vent a na konci vesnice zahnete doprava ve směru na Rofenhöfe. Asi po 10 minutách se dostanete do tábora lovců z doby kamenné. Odtud můžete opět putovat vlevo přes Ochsenkopf, a v půli cesty zahnete znovu doleva, na Niedertal. Zhruba po 10 minutách stezka odbočuje doprava a po značené trase dorazíte až na Hohlen Stein.

Výchozí bod: Vent
Kategorie obtížnosti: Lehká túra
Doba trvání cesty: 1 hodina
Výškový rozdíl: 100 m
Nejvyšší bod: 2.000 m
Možnost občerstvení: Místní hostince

Místo nálezu Ötziho

Vydáte se přes obec Vent a jejím konci zabočíte doleva, směrem na Ochsenkopf. V polovině cesty odbočíte vlevo do Niedertalu. Po široké cestě projdete kolem nově postavené kaple a kolem chaty Schäferhütte na mírně stoupající stezku k horské chatě Martin Busch Hütte.

Odtud pak budete pokračovat nejprve po rovinatém terénu ve směru Niederjoch, asi po 30 minutách odbočíte vpravo nahoru k boční moréně ledovce Niederjochferner. Přibližně posledních 30 minut trasy vede přes bezpečná místa bez trhlin až k chatě Similaunhütte.

Za chatou stezka vede nejprve přes kamenitý terén, ​​následuje kus cesty se zabezpečením lany proti pádu, upevněným ke skalní stěně a přes štěrkovitý terén ke kamenné pyramidě, která již označuje místo, kde byly v roce 1991 nalezeny ostatky "ledového muže" – Ötziho. Stejnou cestou se opět vrátíte zpátky.

Výchozí bod: Vent, chata Similaunhütte
Kategorie obtížnosti: Středně náročná pěší túra
Doba trvání cesty: 6 hodin stoupání
Výškový rozdíl: 1 300 metrů
Nejvyšší bod: 3.200 m
Možnost občerstvení: Chaty Martin Busch Hütte a Similaunhütte

Trasa na Kreuzspitze (3.455 m)

Projdete vesničkou Vent, a na konci vsi odbočíte vlevo přes Ochsenkopf. Asi v půli vašeho výstupu odbočíte vlevo do Niedertalu. Po široké cestě přejdete kolem nově postavené kaple a kolem chaty Schäferhütte, a dál po mírně stoupající cestě nahoru k Martin Busch Hütte.

Od této chaty pak budete stoupat prudce nahoru, půjdete kolem zbytků zdí chaty Brizzihütte a kolem jezera Brizzisee. Z vrcholku Kreuzspitze budete mít jedinečný panoramatický výhled na celé ötztalské pohoří, stejně jako na nejvyšší a nejkrásnější vrcholky východních Alp.