Jste zde

Domů » Léto

Túry a horské chaty, 2. část

Vrcholek hory Similaun

Vordere Hintereisspitze (3.437 m.n.m.)

Nejlépe se dá vystoupat po dobré cestě v západní části údolí, v místech, kde se již začíná zvedat Kessel-wandferner. Po výrazném morénovém hřebeni se dá vystoupit až na samý vrchol hory. Pak můžete využít k cestě nahoru trasu O. Reuther Weg.

Obvyklý výstup se tu ovšem uskutečňuje na Mutspitze až na východní svahy Vordere Hintereisspitze (dají se totiž přejít). Přes strmý severní hřeben se dostanete až na vrchol. Cesta vám bude trvat asi 4 hodiny a je zapotřebí překonat celkem 1.025 výškových metrů. Dají se tu také podnikat přechody mezi Vordere, Mittlere a Hintere Hintereisspitze.

Saykogel (3.360 m.n.m.)

Stezka stoupá nejprve západní stranou až k mostu, který překračuje potok Hochjochbach. Dále následuje dobře značená trasa k západnímu hřebeni. Po pravé straně hřebenu a přes Hochjochferner dosáhnete až vrcholku. Budete překonávat celkové převýšení 1.065 m a trasu zvládnete zhruba za 4 hodiny.

Túry od horské chaty Similaunhütte (3.019 m.n.m.)

Výstup k chatě: Na horskou chatu Similiaunhütte chodí vysokohorští turisté z městečka Vent směrem k chatě Martin Busch Hütte. Nad chatou narazíte na cestu, která vede pozvolna nad místním potokem k Niederjochu.

Asi po 30 minutách odbočíte vpravo k boční moréně ledovce Niederjochferner. Poslední část vaší výpravy povede terénem, kde se nevyskytují žádné trhliny a končí až u chaty. Budete muset celkem zdolat 520 výškových metrů a cesta vám potrvá zhruba 2 hodiny.

Similaun (3.606 m.n.m.)

Od chaty se vypravíte jihovýchodním směrem poněkud strmými firnovými poli podél horského hřebene. Poslední fáze výstupu vede přes hřeben až na vrchol. Trasa je dlouhá asi 2 hodiny a budete zdolávat převýšení 587 m.

Túry od horské chaty Martin Busch Hütte (2.501 m.n.m.)

Výstup k chatě: Vyrazíte opět z Ventu a v polovině trasy vleku Ochsenkopflift se pak dáte vlevo směrem do údolí Niedertal. Po široké cestě č. 923 vedoucí údolím dojdete k nově postavené kapli a k pastýřské kolibě. Mírně svažitá stezka pak vede až k chatě. Převýšení činí 600 m a ke zdolání trasy budete potřebovat 2,5 hodiny.

Hintere Schwärze (3.628 m.n.m.)

Z chaty zamíříte směrem přes potok Niederjochbach na Marzellferner, kde se ale nachází mnoho skalních trhlin. Výstup přes ledovec je nejlepší jihozápadním směrem. Nově si můžete i zvolit trasu přes ledovec, přes strmý svah vlevo od ledopádu. Z horního okraje pak zamíříte na Marzelljoch. Přes firnovou rampu pak dorazíte přímo na vrchol. Túra trvá 4,5 hodiny a celkové převýšení činí 1.127 m.

Hauslabkogel (3.403 m.n.m.)

Výstup uskutečníte směrem na chatu Similaunhütte a budete pokračovat až před Saybach. Přes Schutt budete pokračovat vzhůru na Sayferner a dál na Scharte (3.236 m.n.m.). Přes hřeben bohatý na skalní bloky budete postupovat až k vrcholu. Zdolat je třeba 902 výškových metrů a je zapotřebí počítat alespoň se třemi hodinami.

Similaun (3.606 m.n.m.)

Od chaty budete postupovat až k ledovcovému jazyku u Niederjochferneru. Na jihovýchod vede vaše trasa po levém břehu až k úpatí severozápadního hřebene a pak na vrchol. Zdolat je třeba 1.105 výškových metrů a počítat musíte se čtyřmi hodinami.