Jste zde

Putování kolem Ventu, 2. část

Vrcholek Sonnberg - okolí
Autor: bookhouse boy

Výlet na Ramolalm (2.218 m.n.m.)

Z Ventu vyrazíte po mírně stoupající cestě přes limbový les, zhruba v půli cesty se stezka rozděluje. Dáte-li se vlevo, půjde se vám pohodlněji, zatímco vpravo vede přímý výstup, který je o něco strmější.

Na almu, vysokohorskou pastvinu, dorazíte asi za 2 hodiny a budete nuceni překonat výškový rozdíl kolem 300 metrů. Z neobdělávaných pastvin se potěšíte nádherným panoramatem na zadní část Ötztalu.

Sestup vás pak povede na Mutsbühel (2.340 m.n.m.), je trochu delší, ale za to budete opět odměněni nádherným a jedinečným výhledem na tamní horské velikány, na Wildspitze, Weißkugel a Similaun.

Opravdu pozoruhodná je místní bohatá flóra a překrásný les, tvořený porosty borovice limby, kudy se dostanete zpátky do Ventu. V roce 2010 zde otevřeli archeologickou tématickou stezku, doprovázenou trojjazyčnými informacemi na měděných sloupcích.

Výlet na Feldkögele (2.020 m.n.m.)

Od kostela půjdete asi 500 metrů po silnici ve směru na Zwieselstein. U potoka Weißbach odbočíte vlevo a krásným modřínovým lesem dojdete až k vrcholu Feldkögele. Dá se sem ale vystoupat i přímo z centra obce severovýchodním směrem. Přejdete potok Weißbach a pak vás již čeká pouze mírné stoupání na vrchol. Překonáte převýšení 122 m a výšlap vám potrvá zhruba 2 hodiny.

Výlet na Hörndle (2.406 m.n.m.)

Z Ventu se vypravíte po silnici 923 směrem k chatě Martin-Busch-Hütte. Na prvním kopci stezka odbočuje na západ a vede přes modřínové lesy na Ochsenkopf. Odtud se vydáte strmými serpentinami na Hörndle. Výškový rozdíl činí 500 m a cesta trvá 1,5 hodiny.

Výlet na Mutsbühel (2.361 m.n.m.)

Čeká vás příkrý výstup krásným limbovým lesem na Mutsbühel. Vaši pozornost si tady určitě zaslouží hlavně bohatá flóra. Z Mutsbühelu se nabízí i nádherný výhled na Wildspitze, Weißkugel a na Similaun. K sestupu se doporučuje volit trasu přes Ramolalm. Celkem překonáte 460 m převýšení a výšlap vám potrvá asi 1,5 hodiny.

Vysokohorský výšlap Höhenweg Sonnberg

Od horní stanice sedačkové lanovky půjdete pěšky asi 1 hodinu směrem k horské chatě Breslauer Hütte. U mostu Rofenkarbrücke se dáte podle ukazatele vpravo a vydáte se mírně do kopce pod Wildes Mannle ve směru na ledovec Tiefenbach.

Zhruba po 2 hodinách pak stezka odbočuje směrem na turistickou trasu Höhenweg Sonnberg. Po celé trase můžete obdivovat divukrásný svět velehor. Od horní stanice lanovky musíte překonat převýšení 400 m a celá trasa se dá zvládnout za cca 5 hodin.