Jste zde

Túry a horské chaty, 1. část

Fluchtkogel po západu Slunce
Autor: blackwing_de

Horské a vysokohorské túry, vycházející od horských chat v Ötztalských Alpách poblíž rakouského městečka Vent, jsou velmi oblíbené. Jednotlivé horské chaty slouží jako start k zajímavým výšlapům do alpské přírody, ale také jako cíl pro zasloužené občerstvení a odpočinek.

Túry od horské chaty Vernagthütte (2.766 m.n.m.)

Výstup k chatě: Z Ventu vyrazíte směrem přes Rofen po cestě č. 902 do údolí Rofental a přes Rofner Wiesen až na alpskou pastvinu (2.096 m.n.m.). Jen kousek před dolní stanicí nákladní lanovky odbočuje trasa na severozápad.

Po cestě č. 920 půjdete dále přes Platteiberg, přičemž výstup stále mírně stoupá nad potokem Vernagtbach k severozápadu. Těsně před chatou přejdete potok a vydáte se trochu strmější stezkou až k samotné horské chatě. Překonáte celkově asi 900 výškových metrů a musíte počítat s dobou zhruba 3 hodin.

Fluchtkogel (3.497 m.n.m.)

Nejdříve vyrazíte na jih a pak zamíříte západním až severozápadním směrem k Guslarferneru. Strmá cesta vás povede přes Obere Guslarjoch do oblasti firnu u Kesselwandferneru. Pokračujete podél hřebene až na vrchol. Čeká vás přitom celkové převýšení 742 metrů a musíte počítat asi s 2,5 hodinami cesty.

Kesselwandspitze (3.414 m.n.m.)

Tady půjde o stejný výstup na Guslarferner. Na Ferneru pak směr odbočuje ke spodnímu Guslarjochu a posléze stoupá přes severní hřeben k vrcholu. Na překonání převýšení 659 m musíte počítat asi se 2 hodinami.

Schwarzwandspitze (3.467 m.n.m.)

Západně od chaty se tyčí v jižní části jakéhosi tamního firnového "zálivu“ hora Hochvernagtspitze. Vydáte se ve směru do nejhlubšího horského sedla a pak vystoupáte přes severní hřeben na vrcholek. Čekají vás asi 3 hodiny a převýšení 712 m.

Túry od horské chaty Breslauer Hütte (2.844 m.n.m.)

Výstup k chatě: Z Ventu vyrazíte po cestě č. 919 nahoru na Stableinalm a pak ještě kousek dál k přímo k chatě. Cestu na Stableinalm si ovšem můžete i trochu zkrátit jízdou dvousedačkovou lanovkou. Druhá, zcela pěší varianta je, že se vypravíte směrem na Rofental a Rofen, a pak strmě nahoru k chatě. Převýšení je 1000 m a cesta vám potrvá tak 2,5 hodiny.

Wildspitze (3.774 m.n.m.)

Od horské chaty Breslauer Hütte se vypravíte údolím Mitterkarferneru a pak prudce nahoru na Mitterkarjoch (3.470 m.n.m.). Pak vás čeká oblouk kolem jižního a jihozápadního výběžku Wildspitze do té nejvzdálenější části ledovcové oblasti. Nyní budete směřovat k horskému sedlu mezi horami Hinterer Brochkogel a Wildspitze. Potom už vás čeká jen firnový výběžek k jižnímu vrcholku. Za 3,5 hodiny překonáte převýšení 930 m.

Hinterer Brochkogel (3.635 m.n.m.)

Výstup až na Mitterkarjoch je v podstatě stejný jako výstup na Wildspitze. Spodní část je na severně od hřebene ohraničena plochou firnu Taschachferneru. Pak už "jenom" půjdete na jihovýchodní horský hřeben, který vede až na vrchol. 3 hodiny putování je spojeno s překonáním výškového rozdílu 790 m.

Túry od horské chaty Hochjoch-Hospiz (2.412 m.n.m.)

Výstup k chatě: Výstup na Hochjoch-Hospiz vás povede z Ventu přes Rofental. Po cestě č. 902 se nejprve dostanete k Rofenhöfenu a pak se dáte přes impozantní soutěsku Rofner Schlucht. Nad potokem Rofenbach se již budete pomalu blížit k chatě. Výškové převýšení je tu 500 m a celá cesta vám bude trvat zhruba 2 hodiny.