Jste zde

Domů » Vent

Horské túry kolem Ventu, 2. část

Na protilehlé straně údolí spatříte v nadmořské výšce 1.850 m dobře rozpoznatelnou morénu, která se tu nachází hned nad chatou Vernagthütte. Po sestupu cca 200 m přejdete potok Vernagtbach a budete stoupat asi 30 minut k chatě Vernagthütte do nadmořské výšky 2.755 m (2,5 hodiny od Breslauer Hütte).

Od Vernagthütte se po stejné trase budete vracet zhruba 10 minut zpět, ale posléze odbočíte na Hochjoch-Hospiz. Za suchého počasí je to příjemné putování a cesta se točí ve směru hodinových ručiček v nadmořské výšce 2.600 m stále po vrstevnici kolem Guslarspitzenu a nabízí krásný výhled na soutěsku Rofenschlucht a na hluboké strmé žlaby horského hřebene, který leží naproti.

Pak dorazíte opět k jednomu na rozcestí. Cesta vpravo vede k Brandenburgerhausu, směrem vlevo přijdete k horské chatě Hochjoch-Hospiz. Přímo před vámi se otevře nádherný výhled na Hintereisferner s mohutným vrcholkem Weißkugel.

Následuje už jen krátký, ale prudký sestup na Hochjoch-Hospiz do nadmořské výšky 2.413 m. Celková vzdálenost od Vernagthütte je zhruba 1,5 hodiny.

Z Hochjoch-Hospizu začnete sestupovat a přijdete k jedné malé kolibě a posléze i do míst, kde ústí potok Vernagtbach do Rofenache. Za mostem vás čeká ještě kousek cesty vzhůru a pak se ocitnete vysoko nad 40 m hlubokou roklí Rofenschlucht, odkud cesta pokračuje do Rofenu. Přes vratký visutý most se dostanete během asi 30 minut až do Ventu.

Celková doba ke zvládnutí této zajímavé horské túry je cca 9 hodin, přičemž budete muset zvládnout převýšení 1.122 m nahoru i dolů.

Vysokohorská trasa Hochalpiner Panoramaweg Tiefenbachferner – Vent

Trasa začíná na parkovišti pod Tiefenbachfernerem v nadmořské výšce 2.800 m. Nejprve vás bude čekat štěrková cesta, která vychází od jižního okraje parkoviště. Po krátkém, asi pětiminutovém stoupání, pak tato stezka odbočuje.

Nyní budete postupovat mírně dolů po svazích bočního karu až dolů a po krátkém sestupu dorazíte mezi skalní bariéry. Pokračujete dál směrem na Weißkar, kde sběratelé obdrží i speciální razítko.

Od Weißkaru budete směřovat k moréně do nadmořské výšky kolem 2.550 metrů, odkud se pak vaše cesta vine po stejné vrstevnici po strmých jižních svazích Weißkopfkogelu. Pak následují již poněkud mírnější svahy s vlhkými travnatými úseky.

Stezka ústí na cestu, která tu slouží pro stavbu ochranného zařízení proti lavinám. Trasa se vine mnoha serpentinami po lesní cestě a posledních 500 m vás pak čeká chůze po lesní silničce. Celkem musíte zdolat převýšení 900 m a vaše putování potrvá 4 - 5 hodin.

Tip: Zkuste to od Tiefenbachferneru směrem na "Gaislachalm". Přímo pod Tiefenbachfernerem se totiž nalézá téměř neznámý přírodní klenot – jezero Petznersee.