Jste zde

Domů » Vent

Horské túry kolem Ventu, 1. část

Z horské vesničky Vent v oblasti Sölden se dají podnikat znamenité pěší túry po horách v okolí. Tak třeba překrásná celodenní vysokohorská túra na samý vrchol Wildes Mannle, která je doprovázena působivými výhledy na alpské vrcholky a ledovce. Doslova úchvatný je pak pohled do hloubky do údolí Rofental.

Wildes Mannle (3.019 m.n.m.)

Třítisícovka bez ledovce se vypíná poblíž horské chaty Breslauer Hütte a z jejího vrcholku je překrásný výhled do širokého okolí. Díky dobré cestě se dá nahoru docela dobře dojít. Po lesní cestě č. 919 vyrazíte nahoru na Stableinalm a dál až k vysokohorské alpské chatě Breslauer Hütte.

Asi po 30 minutách chůze po pastvinách odbočuje cesta směrem k Wilder Mannle. Vydáte se po travnatém svahu horní stanice vleku a nakonec po skalnatém terénu až ke hřebeni. Pokračovat budete přes skalnaté bloky až na samotnou plochou vrcholovou "homoli". Celý výšlap trvá 3 - 3,5 hodiny, přičemž musíte překonat převýšení 1.125 m.

Diemweg

Z Ramolalmu budete pokračovat v prudkých serpentinách směrem na Ramoljoch, dokud se dostanete na odbočku trasy ve Spiegelkaru. Pod horou Vorderer Spiegelkogel odbočíte znovu doprava a půjdete mírně vzhůru nad Niedertal a pak dál až k Diembachu.

Odtud se vydáte nazpět dolů do Niedertalu, překročíte potok Nieder Ache a po krátkém stoupání zakončíte svou horskou túru na trase č. 923 (Niedertalweg), odkud dojdete až do Ventu. Zdolat musíte celkem 925 m převýšení a putování obvykle trvá asi 5,5 hodiny.

Po stopách ledového muže (3.210 m.n.m.)

Z obce zamíříte k horské chatě Martin Busch Hütte, k archeologickému nalezišti známému jako "Hohler Stein” (asi 10 minut vpravo od stezky, je tam ukazatel směru, 2.050 m.n.m.).

Po dalších 100 m převýšení se po hlavní cestě dostanete na "Kaser", na tajemné a posvátné místo. Budete pokračovat dál až k chatě Schäferhütte (2.230 m.n.m.), která slouží i jako přístřeší pro pastýře a jako jejich letní ubytování během pastvy ovcí z jihotyrolského Schnalstalu, když je vyvádějí přes Jöcher do severního Tyrolska.

Cesta ale vede jen k Martin Busch Hütte (2.501 m.n.m.). Pak musíte nahoru k lokalitě, kde byl nalezen ledový muž Ötzi, pod horou Hauslabjoch v nadmořské výšce 3.210 m. Překonat musíte 1.315 m převýšení a výlet trvá 6 - 8 hodin.

Okružní putování Breslauer Hütte - Vernagthütte - Hochjoch-Hospiz - Rofen

Okružní túra začíná samozřejmě ve Ventu. Pro výstup k horské chatě Breslauer Hütte (2.844 m.n.m.) přes Stablein je zapotřebí počítat s asi 2,5 hodinami cesty. Pohledům dolů na Niedertal a na Diemferner dominuje pyramida vrcholku Schalfkogelu, která je prostě impozantní.

Od Breslauer Hütte půjdete dál po cestě "Seufertweg" asi hodinu, pořád ve stejné nadmořské výšce. V oblasti středního karu pod Wildspitze projdete pod tratí nákladní lanovky a nakonec dorazíte k horské chatě Vernagthütte. Vaše trasa se pak stáčí k severozápadu a je krásně vidět spodní část Vernagtferneru.